Ambassade informeert Nederlanders in Venezuela na aardbeving
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft, via de Nederlandse ambassade in Caracas, Nederlanders in Venezuela geïnformeerd over wat het beste te doen na de twee aardbevingen. Zo wordt geadviseerd een veilige plek te zoeken, uit de buurt van beschadigde gebouwen te blijven en open ruimtes buiten op te zoeken.
Ook wordt aangeraden familie en vrienden te laten weten hoe het gaat. Het is bovendien nuttig om het lokale nieuws in de gaten te houden. Verder is de ambassade 24/7 bereikbaar voor hulpvragen.
"Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat er Nederlandse slachtoffers te betreuren zijn", laat een woordvoerder van Buitenlandse Zaken weten. Ook zijn er geen slachtoffers onder het ambassadepersoneel. Omdat er geen registratieplicht is voor Nederlanders in het buitenland, weet het ministerie van Buitenlandse Zaken niet hoeveel Nederlanders nu in Venezuela zijn.